REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„NASZE CMENTARZE TE ODWIEDZANE I TE ZAPOMNIANE”
Tematem fotografii mają być nasze cmentarze, te odwiedzane i te zapomniane.
I. Postanowienia ogólne
§ 1
- Pierwsza edycja Konkursu „Nasze Cmentarze”,
- Organizatorem konkursu jest nauczyciel informatyki w Szkole Podstawowej nr 184 w Łodzi Krzysztof Dzierbicki,
- Konkurs skierowany jest do uczniów SP 184,
- Konkurs trwa od 23 września do 7 listopada 2022r. ,
II. Cele konkursu
§ 2
- Wielokulturowość na cmentarzach jako zjawisko XXI wieku – powrót do korzeni,
- Ukazanie piękna zabytków architektury cmentarnej oraz zwrócenie uwagi na ich znaczenie w historii narodu,
- Rozwój twórczej refleksji artystycznej,
- Prezentacja osiągnięć młodych fotografików,
- Popularyzacja fotografii jako formy przekazu artystycznego wśród młodzieży,
III. Warunki uczestnictwa
§ 3
- Konkurs skierowany jest do fotografów amatorów – uczniów SP 184,
- W przypadku osób niepełnoletnich wymagane jest dołączenie do pracy konkursowej pisemnej zgody rodziców lub opiekunów prawnych dziecka na jego udział w konkursie, według wzoru:
Wyrażam zgodę na udział mojego/mojej syna/córki
……………………………………………………………………………….
(imię nazwisko)
w I edycji konkursu „Nasze Cmentarze ” w 2022 r.
…………….…………………………………………
Data, miejscowość, podpis rodzica/opiekuna prawnego
IV. Zasady przygotowania prac konkursowych
§ 4
- Do konkursu można zgłaszać fotografie własne odpowiadające tematyce I edycji konkursu,
- Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie 3 zdjęcia,
- Przyjmowane będą zdjęcia czarno-białe, sepia oraz kolorowe w formacie 15 x 21 cm wywołane wyłącznie na papierze fotograficznym błyszczącym.
- Nie można zgłaszać fotografii w formie cyfrowej, nie można też przesyłać fotografii e-mailem,
- Nie zezwala się na dokonywanie zmian kompozycji fotografii typu fotomontaż, używanie programu do obróbki zdjęć np. Adobe Photoshop, Corel DRAW,
- Dozwolone jest nieznaczne poprawianie światła i koloru fotografii,
- Fotografii nie należy ozdabiać, podklejać na innym papierze.
§ 5
- Zgłaszane do konkursu fotografie należy opisać na odwrocie, wskazując:
-
- tytuł konkursu,
- tytuł zdjęcia,
- miejsce wykonania fotografii/nazwę fotografowanego obiektu,
- dane osobowe autora fotografii: imię, nazwisko, klasa,
§ 6
- Do fotografii należy dołączyć własnoręcznie podpisane oświadczenie o treści:
„Oświadczam, iż jestem autorem zdjęcia i udzielam automatycznie bez dodatkowego oświadczenia w zakresie prezentowania fotografii we wszelkich publikacjach akcjach promocyjnych SP 184 oraz przejmuję odpowiedzialność prawną z tytułu złożonego oświadczenia”.
……………………………………………
(data, miejscowość, podpis)”
- Każdy uczestnik konkursu jest zobowiązany do dołączenia do zdjęcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, o następującej treści:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji konkursu fotograficznego „Nasze Cmentarze” zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
W przypadku otrzymania nagrody w Konkursie fotograficznym „Nasze Cmentarze”, wyrażam zgodę na umieszczenie moich danych osobowych w zakresie: imię i nazwisko na stronie internetowej SP 184, oraz w materiałach promujących SP 184.
……………………………………………
(data, miejscowość, podpis)”
§ 7
- Termin składania fotografii wyznacza się na dzień 7 listopada 2022 roku.
- Fotografie w podpisanej kopercie należy dostarczyć osobiście w terminie określonym w ust. 1 do godz. 1500 w sekretariacie szkoły lub do nauczyciela: p. K. Dzierbickiego.
- Fotografie złożone po terminie wskazanym w ust. 1 nie będą zakwalifikowane do konkursu.
§ 8
- Fotografie nie spełniające wymogów, o których mowa w § 3 – 7, nie będą brały udziału w konkursie.
V. Rozstrzygnięcie konkursu
§ 9
- Oceny fotografii dokona Jury Konkursu.
§ 10
- Jury przyzna nagrody oraz wyróżnienia:
- za pierwsze miejsce;
- za drugie miejsce;
- za trzecie miejsce;
- osoby wyróżnione otrzymają zestawy upominkowe.
- Jury zakwalifikuje fotografie do wystawy pokonkursowej.
§ 11
- Decyzje Jury są ostateczne i nie przysługuje od nich odwołanie.
§ 12
- Wystawa nagrodzonych i wyróżnionych fotografii oraz wręczenie nagród odbędzie się do końca 2022 r., po uprzednim zawiadomieniu o dokładnym terminie osób nagrodzonych bądź wyróżnionych.
VI. Postanowienia końcowe
§ 13
- Organizator zastrzega sobie prawo publikowania fotografii zgłoszonych do konkursu, umieszczania ich na stronie internetowej szkoły i wykorzystywania ich w innej formie w celu popularyzacji konkursu oraz niekomercyjnej promocji szkoły.
- W przypadku wykorzystania danej pracy każdorazowo zostaną podane dane autora..
§ 14
- Zgłoszenie fotografii do konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego regulaminu i oświadczeniem, iż fotografie złożone na konkurs zostały wykonane osobiście, a w przypadku portretów uzyskano zgodę na rozpowszechnianie wizerunku osób portretowanych.
§ 15
- Fotografie zgłoszone do konkursu nie będą zwracane i pozostaną w zbiorach SP 184.
§ 16
- Regulamin konkursu opublikowany będzie na stronie internetowej edukator.dzierbicki.pl oraz zamieszczony na tablicy informacyjnej szkoły
Wszelkie informacje o konkursie można otrzymać u n-la informatyki:
Krzysztofa Dzierbickiego